Monday, June 6, 2011

MOney..money..money....

hai semua.


hari ni aku ade mood utk menulis. tapi aku tak sure seberapa lama mood aku ni bole btahan. hari sabtu kemarin, aku ke ipoh. H, member aku ua dan doyok ikut skali keta kami sbb masing2 hasben x bleh pergi, ada kerja.so H tpaksa pikul tanggungjawab bawak bini2 org dan pastikan mereka selamat pergi dan blk.aku,...masih lagi belum jadi bini org.


blk dr ipoh, kami singgah di hentian tapah. aku beli limau bali. mama pesan, teringin nak makan katenye. so aku bli laa 2 biji yg kaler puteh.yg merah isi tu takde musim. beli pakai timbang ok! satu kilo RM7. perghh mahal gila...ntah2 kulit je yg tebal..aku tatau laa dulu2 harganye bape..sbb dulu mak aku yg bayo..haha.tp still aku rs harga dia mahal laa..ke sbb kat rnr, tu yg jd mahal?


lps tu, aku prsn lately ni duit aku cpt nau surutnye..mmg le bnyk habis ke barang kawen..tp aku rase bnyk juge habis kearah benda2 lain.ke mmg harga barang makin mahal skang ni? ciss..gaji je yg tak mahal2. dah le BLR baru naik aritu.. aku baru dapat surat bank untuk byr interest loan condo yg aku bli kat batu caves aritu...pergh...naik seratus tuuu..nasib baik umah bangi tu blm ade ape2 kna byr lagik..klu kna byr pape, tu aku pass kat H je.hahaha...


tapi siyes aaa..living cost makin naik, tapi gaji masih je cam tu. ishh aku ni patutnye bersyukur la kaan...cemana pulak org2 yg keje gaji lg sikit dr aku? kdg2 aku terpk, macam mana nk survive dgn gaji 1k (contoh shj) sebulan. yg ada anak tu, dgn susu anak, pampers bagai...ni tariff letrik dh naik..sat g kang ron 95 naik lak..


pastu kang, korang prasan tak,klu g mkn kat kedai2 kan, kat bil tu ade 6% govt service tax (gst). yg aku pelik, pekejadahnye pulak aku kna bayar gst tu? bukanke gst tu shud be derived frm kedai tu punya profit? mcm tu sedap kedaung laa idop korang dpt untung bersih takyah tolak gst dah. mcm bebaru ni, astro pon dh kenakan 6%gst.gila la lu weiii...korang untung juta2, tax suh customer bayo..pekejadah nye cam tu?


stress gak laa pk psl duit neh..ish ish ish...penangan negara maju ni dasat gak ekk..maju dr segi apa pun aku tatau laa...yg pastinya, gaji still tak maju2 lagi..bunguks!

0 tukang karut:

Template by:
Free Blog Templates