Tuesday, April 3, 2012

UPSET

upset dgn so many things. byk yang aku harapkan, tp tak jadi kenyataan.

usaha dan doa. mungkin usaha x cukup, mungkin doaku kurang.
mungkin bkn lagi masa.
Allah knows better.
an advice from a wise fren; selalulah bersangka baik pada Allah.
sifat manusia memang mcm aku ni. cepat putus asa.
tapi x boleh begitu.
dah banyak yang Allah bagi. Kalau kali ni Dia x bagi, bukan maksud dia kedekut.
ye...jgn putus harapan.
hati, bertabahlah.percaturan hidup, kita cuma usaha. kerja Tuhan siapa yang tahu.

” ….. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. “

-Surah Al-Baqarah ayat 216

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan (saja)mengatakan: “Kami telah beriman,” sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta. “

” Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”

-Surah Al-Baqarah ayat 286


tadi ade kawan aku call...dan aku pon cerita pada dia psl one of the things yg aku tgh upset. lps tu dia ckp, bacalah ayat ni selalu :

"la takhaf wa la tahzan. innallaha ma'ana"
(janganlah kamu takut dan bersedih hati, sesungguhnya allah bersama kita)

EC: eh bukan ni ke ayat yg kau ajar aku dulu bila aku upset and bila aku nervous

me: ya allah...boleh aku lupa.tq babe. sbb ingatkan aku blk.

moga kesedihan cpt berlalu pergi.

0 tukang karut:

Template by:
Free Blog Templates