Monday, July 5, 2010

hujan lagi

knapa ek aku ni susah nk marah? tadi time kat opis aku adelah sgt marah...tapi klu teruk mana aku marah pun..aku diam je laa..lebih bnyk marah dlm hati je. pastu aku soka nanges. bila aku nanges, aku rs dah lepas dh smua marah..aku pon tak phm since bile aku jd mcm ni..nk kata softhearted sgt tu..takde laa plak..ade je keras kepala aku.

dulu masa zaman muda belia, aku mmg org yg pemarah..mase zaman skolah rendah, aku suka lawan mama, lawan abah..gaduh ngn acik..gaduh ngn budak lelaki..pantang budak lelaki ejek, konpem wa cari gaduh satu geng wa bawak..hahaha..penah masa tu aku darjah 5..ade sorang budak darjah 3 ni ckp something laa..tak ingt ape bende nya..skali aku g tampar muka dia..

bila masuk sekolah menengah, aku lagi kuat melawan n kuat gaduh..lagi tahap pemarah aku makin tinggi..asal x kena sket je ngn jiwa raga aku, mula laa aku marah2...jerit2 kat dorm tu adelah perkara biasa. melawan cikgu, warden, mama n abah.. *ade rase penyesalan yg amat sgt*..tapi serious laa..mmg time ni wa rebel nak mampos. bila mama tegur sepatah, aku jawab berpatah2...ntah laa..klu laa ade pintu soka hati doremon, konpem aku akan pinjam n balik ke zaman ni. then i d rectify n mend those things. and ada lagi satu bende laaa aku nak wat..but id rather not to share it here hihihih. fyi guys, im a very private person..i dont share all the things with strangers..

ok, pastu zaman aku kat uia..masa ni aku still lagi kuat melenting.towards end of my LLB years, baru laa aku start mcm cool sket..aku pon tatau ape turning point nye..my be it started with the big M kot. ntah..klu btol laa thts the reason y aku dh tak jd pemarah, ade gak laa hikmah his existence in my life..*clap clap and big thanks to u big M*

then aku start chambering n working life....masa ni mmg aku jd org yang cool gile. bnyk sabo je dlm segala mcm hal. dgn mama aku dh tak gado..klu mama bebel2 pon, wa angguk2 geleng2 je...ngn ex bos aku pon, klu pon aku marah ngn dia, aku bnyk diam kan aje. dgn bekas chenta hati pon sama..klu wa marah ke, wa majuk ke, wa diamkan aje. dan aku sgt pelek laa mana pergi nafsu amarah aku?adekah aku sudah tidak bernafsu? erkkkk bahaya tuh..tp wa konpem, bab nafsu tuuuuuuuttt tu, aku still ade hokay..tp H, anda jgn bimbang! hikhikhik

tapi aku tau..aku ni ade je perasaan nk marah org...rase nk maki hamun org when something goes wrong..bkn lah aku lgsg takde rase nk marah..tapi cara aku luahkan kemarahan is totally different frm the old days...klu dulu bile aku marah aku ske melawan n maki2 org..now aku lagi ske diam. klu perlu, aku nangis sorang2. then i ll feel better..rather than g maki2 org...semakin meningkat umo ni, i realized so many things..one of the things is, life is not always about you n yourselves. aku penah terbaca kat mane ntah, it says, if u have nothing good to say, then just say nothing. dan setiap kali aku rase nk marah, aku akan pk bende tu..n lama2..aku dh terbiasa...

sekian entri semi emo saya pada hari ni. terima kaseh daun keladi!

0 tukang karut:

Template by:
Free Blog Templates