Wednesday, March 21, 2012

hERBALIFE

aku ni suka yoyo diet.diet plg unggul aku adelah mase zaman uni dulu. masa tu third year.tahu 2005 gitu laa...aku start pakai braces. so tak leh mkn benda2 merapu sgt. jadinya aku on amik kesempatan untuk diet. aku banned nasik.tp aku mmg mls eksesais. aku mkn mee ke meehoon ke...roti ke..lauk ke..pape laa..janji x sentuh nasi. sampai laa ke zaman aku chambering n start prektis. tahun 2009 mase start keje kat kompeni aku skang ni baru aku start mkn nasi blk.4 tahun idop takdak nasik. eh boleh dok oversea kan...abis satu degree dlm 4 tahun tu...mkn roti je....hasil nye mmg kurus laa dulu2009 ngn 2012 (my current weight) berat ku bertambah 25kg...gila kan...

aku dh tak tahan tgk baju2 aku yg mengecik dlm box kat umah tu..baju mengecik atau aku yg membersar? korg nilaikan laaaa..so aku ckp kt H nk diet. 4 bulan aku kawen ni mmg aku jenis masak untuk dinner kt umh. klu mls, nasi goreng pon jd laa..sbb H tak ske mkn luar. aku pon x ske gak sbb x sabo nk blk umh bukak tudung...hahaha. jd bila aku dh start diet, harus la makanan H pon versi diet gak kan. aku ckp nk amik herbalife.H ok...dia nk amik gk,,tapi dia suh aku try dulu. last yr aku pnh try...pas turun 4kg aku cm tak disiplin dah. then aku stop mkn..pastu aku aku mkn sesuka hati makanan yg fattening.


tp kali ni aku berazam bebtul2 ni. mcm azam aku tahun 2005 dulu. nk kurus...umo dh masuk 30 ni..harus jaga kesihatan. and somemore kitorg harap2 sgt nk dpt baby. member aku doctor. dia ckp klu org gemuk mmg chances utk pregnant agak tipis sedikit. so untuk itu, aku akan mendisiplinkan diri berdiet. ni dh 3 hari aku mkn herbalife. first day seksa. smlm nday, aku cm dh ok.tp aku bnyk mkn buah laa..sbb mulut ni gatal kan..asik nk kunyah2 je. so buah adelah peneman setia. kat umh aku penuh buah2an. pegi opis pon bawak buah sbb takut aku gedik2 nk mengunyah, atleast ado buah nk kunyah. klu takde buah, mau aku tepon mcdelivery kangggg

harini aku bwk bekal g opis. mlm smlm aku masak tomyam. sbb aku x mkn mlm, H je mkn, so bnyk lebih. aku bwk untuk lunch kt opis arini. haruskah aku wat report ape aku mkn tetiap hari kat blog?aku tgk ramai wat cm tu. mungkin utk mendisiplinkan diri. nak try jugak lah.since boleh hapdet blog dr henpon saje kannn,...

0 tukang karut:

Template by:
Free Blog Templates