Thursday, March 1, 2012

Hidup berumahtangga banyak cabaran

ade reader email aku. dia tanya, how's life after marriage. sebab dia kata tgk kat blog aku ceriaaa je. x ceta psl kerja, pasal g jalan or kawen. takde ke problem langsung.


dear reader,

tipu la kalau aku kata lps kawen ni takde gadoh2. sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. tapi aku penah baca somewhere, masalah rumahtangga bukan untuk dikongsi dan dijaja2 pada semua org. lagipun aku baru kawen. baru 4 bulan. masih di tahap learning curve lagi. separuh diri aku masih fikir dan berperangai mcm org tak kawen. suami aku pun mcm tu gak. so bila gaduh, kena lah kita muhasabah diri. ingat balik happy moments. takperlu nk share kat blog. sebab kadang2 tu benda yg digaduhkan mungkin mengaibkan kita atau suami. bukankah menutup keaiban org lain adalah dituntut dlm islam? ini kan pula suami sendiri. ewahhh...lately bnyk tgk rancangan agama sehhhh..alhamdulillah.

x ke malu kalau dh canang dlm fb dan blog, bergaduh perang bagai dgn laki sendiri...tup tup esok tu elok kuar entry kat blog... I LOVE MY HUSBAND. siap gambo comolot lagik. hahahaha... so senang ceta, bila ade masalah ngn husband, or gaduh ke apa ke...aku akan diam je dulu. sbb klu aku mula cakap, nnt aku naik darah. so berdiam diri adalah sgt efektif.lps dua2 dh kool, pergi makan aiskrim mat kool.hahah tipu ok. pas dedua dh cool, baru kitorg talk about the issue. tapi ni cara aku lah...lain couple, lain lah cara nya...kot2 ada yg ske makeup sex ke apa ke. ikot kau org lah kannnn. hahaha..best gak tuuuuuuuuuuu.

aku tak suka sgt ceta hal rumahtangga. satu, nak hapdet blog pon aku mls. so bila hapdet, xkan mau ceta sedeh2 or psl gado2 ngn laki kannn...harus lah ceta yg sonokkkk..so nnt bila dh tua2..or bila sentap ngn laki, leh baca blk blog aku ni n ingt blk our happy moments. terus x jadi sentap.kannnnnn..

ok.bye.

2 tukang karut:

kasihibu said...

betul tu, kisah rumahtangga, tersentap dengan suami biar kita selesaikan sendiri

Nini Jamal said...

"x ke malu kalau dh canang dlm fb dan blog, bergaduh perang bagai dgn laki sendiri...tup tup esok tu elok kuar entry kat blog... I LOVE MY HUSBAND. siap gambo comolot lagik" <--------- sokong banget!

Template by:
Free Blog Templates