Wednesday, January 27, 2010

Nostalgia chenta hatiku

http://www.malaysianbar.org.my/berita/komen_undang_undang/saksi_paling_tadah_disoal_balas.html

time lunch td aku tak g makan..so saja laa nk baca2 skit psl court..ye lah, tempat jatuh lagi kan dikenang..ini kan pula mahkamah tempat aku cari makan dulu..so setelah membaca article diatas, ala2 mcm teringat blk kisah silam masa aku rancak buat kes murder dulu.. masa tu tgh cross ex saksi pendakwaan..

rsr : mcm mana keadaan cahaya pada malam pembunuhan tersebut?
saksi : malam tu sangat gelap.
rsr : lampu jalan ada?
saksi : lampu jalan rosak dari dulu lagi.kami dah repot, tp tade pembaikan juga
rsr : ape yang awak nampak?
saksi : saya nampak ade jelas juga.. itu orang (sambil tunjuk pd anak guam aku) ambil parang besar ini macam (sambil buat gaya) dan itu lepas, dia tetak mangsa tepat didahi mangsa..darah mengalir mcm air sungai saya nmpk juge.

(time ni aku dh nak gelak..kau hengat ini cerita hindustan ke bai?)

rsr :masa tu kamu berdir dekat mana?
saksi: saya ade jauh juga. lebih kurang 100meter dr tmpt mangsa ditetak
rsr :awak tahu 100m tu jarak dia mcm mana?
saksi: saya skolah juge..mesti mau tau..
rsr : walau dari jarak sejauh 100m, dan malam yg gelap tanpa apa2 lampu, masih boleh nmpk jelas?
saksi : saya yakin mata jelas juga ada
rsr : sejak bila pakai cermin mata 9saksi seorang yg berkaca mata)
saksi: dari kici juga ada..umur ada kurang lebih 9 tahun.
rsr : power spek ok ke?
saksi: bnyk tinggi ade..astig 300 lebih juga
rsr : malam tu, awak pakai spek atau tidak?
saksi:sudah mlm juga..siapa pakai spek mau tidur lagi

(mampos kau saksi..aku pon astig hokay...100 meter tu jauh! kalau kau astig tahap 300, jgn harap mau nmpk muka org kalau tak pakai spek..tgh mlm pukul 2 pagi pulak tu hokay)

1 tukang karut:

Epul said...

ini cerita benar ke? it's kinda funny..u buat kes murder ? tak takut ke? mcm tak percaya aja

Template by:
Free Blog Templates