Friday, January 14, 2011

AJL 25

tak abes2 lagi oerang ana rafali kat fb laa..kat blog laa..kat paper laaa..pd aku, senang je nak tau sape juara lagu tu....tgk juri laa beb..


klu juri mnasir, taste mnasir mcm mana...of kos lagu shahir keBAHGIAN dlm perpisahan tu x jd juara..lagu hafiz ke..mmg xkan menang laa..
tp kalau manan ngah jd ketua juri, or azmeer, maybe lagu2 cm lagu adira aku ada kamu tu menang,,or lagu faizal tahir menang..pd aku, azmer n manan ngah nye music mmg sedap...lirik biasa2 laa..stok lagu jiwang..ape ko boleh lirikkan sgt aite?>but mnasir nye testt mmg superb..lagu2 yg dia wat mmg power. be it the lyrics or the musics..arrangement music mmg dasat..



to me, tolong ingt kan aku tu lirik mmg sedap.to music dia sgt common..nothings special pon.nk kata catchy mcm lagu kalau berpacaran, tak juge...nk kata music strong, lagu adira tu lagi best musi dia..plus singer mmg power..combination mantop..
maybe, kalau org lain nyanyi lagu tlg ingtkan aku ni ngn style lain, vocal yg lagi mantop, maybe (aku kata maybe) lAGU jadi lebih sedap..pendek kata, juara lagu ni enala ade combination yg superb..the music, lyrics, and vocal. music shud come first..sbb nama pun juara lagu..org dgr lagu, bukan baca lirik!
kalau korang dgr lagu kris dayanti, mencintaimu tu..lirik dia sempoi je..straight to the point.tapi music very powderful..itu yg buatkan lagu u jadi lagu evergreen. kalau ko nk lirik yg putis, mantop gile..baik pegi masuk pertandingan puisi je..hahahhaha


lagi satu aku rase laaa...org2 mcm ana rafali ni, ko berbakat tulis lirik..so just stick to it. ko tulis lirik, pastu bg kat org ain nyanyi...sebab suara kau tak sedap!kalau kau bg lagu tlg ingt kan aku tu kat org lain, n lagu tu jd juar, aku rase takde org nk pertikan kot..mcm ajai laa...dia wat music boleh tahan best. lirik tak berapa nk best laa..vocal hancai..mula2 dulu dia pnah laa try2 nk jd penyamyi..tp aku rase dia dh sedar yg sore dia mmg tak best..or maybe dh ade org yg tolong ingt kan dia betapa hampehnya vocal dia utk jd penyanyi..
so ana rafali, i wish u all the best in the industry...ko mmg ade bakat sebagai penulis lirik.maybe ko leh jd oengganti arwh loloq..arwah loloq pon x de nak nyanyi lag yg dia tulis sebab pada aku dia hormatkan penyanyi yg ade,.dan dia tahu penyanyi2 yg ade tu lebih tahu cemana nk menyanyi n boleh bantu menyedapkan lagi lagu yg ditulis tu.
nota kaki:
1.dah le mg banyak penyanyi sampah kat msia ni..so tolong le jgn tambahkan lagi penyanyi sampah yg ade ye ana rafali.
2.this is a fair comment from me. i write whatever i think good for the industry without trying to defame anyone.

0 tukang karut:

Template by:
Free Blog Templates