Monday, November 2, 2009

SALAH FAHAM

pasal entry semalam, ada sedikit salah paham..aku sebenanye didaftaraikan sebagai peguambela & peguamcara mahkamah tinggi malaya pada 1 november 2007. iaitu 2 tahun yang lepas. seniority seseorang peguam tu kebiasaannya dirujuk kepada tarikh long call beliau. macam aku ni..masih hijau lagi laa..baru 2 tahun beb..heheh..

dan utk makluman anda semua, saya sudah pun menggantung lesen guaman saya. saya sudah ceased practice 3 bulan yang lalu. dan kini saya menimba pengalaman sebagai in-house lawyer pulak. bermakna saya sudah tidak pergi ke mahkamah lagi yer..

makanya semalam tu adalah satu entry khas bagi memperingati peristiwa 2 tahun yang lalu, yang sampai mati pun saya takkan lupa. macam doktor laa..diorg pun ade oath ceremony diorg..tak salah aku masa oath ceremony tu, diorg akan baca hippocratic oath.. aku pun tak berapa tau sgt, ini pun dgr kawan aku yg merupakan seorang doktor tu bercerita kat aku dulu..kalau maklumat ni salah, tlg betulkan yaaaa

walaubagaimanapun (skemanyerrr penggunaan perkataan ni), aku rase terharu dan berterima kasih pada semua yg komen kat entry tu sambil mengucapkan tahniah..hihihih..sekian, terima kasih

4 tukang karut:

rara n jaja said...

cheh...tersalah tahun daa.....huhu

myQza said...

oh! ok.. tahniah untuk 2 thn yg lalu..

sekarang pastu sudah cadi peguam yg banyak timba pengalaman.. :)

Anonymous said...

dearie,
i knoe abt ur long call & aware of ur title, the day i WAS caled 2 the bar, tp byknya congrats.
anyway, Congrats sbb dh 2 yrs anniversary...
hehehe...

~salwaredzuan~ said...

rara n jaja,
hihih im chowie...telah menyebabkan salah paham disitu..

si tedi,
takpe2..nnt i backdate kan ur tahniah tu...anyway, sgt berterima kasih juga yaa

anon,
ade yg tak perasan date tu tahun 2007..tapi takpo lah..dapat bnyk2 tahniah dr readers..hihih..anniversary cm ni takdo bunge..lalalal..btw, anon ni min kan?

Template by:
Free Blog Templates