Thursday, May 6, 2010

Misi dan visi



misi ni dah lama bersarang dalam otak. tapi tak tahu nak pilih misi yang mana satu dahulu. samada yang ini

atau kembali ke zaman



ok ini adelah sangat tamak.mahu kedua2nya skali. malangnya, ongkos yg ade hanya mampu untuk menampung satu visi sahaja buat masa kini. perlu buat pilihan yang tepat.tak mahu rase kesal di kemudian hari...sedangkan kedua2 adalah aset berharga. ilmu adalah harta yang tak ternilai jumlahnya. rumah pula adalah harta yang tak pernah turun harganya!

kalau misi sambung belajar ditangguh, mungkin di masa hadapan kelak, saya tidak punya banyak masa terluang untuk menghadap buku2 dan nota2 semula. akan tetapi kalau saya pilih misi sambung belajar dan tangguhkan misi rumah idaman, mungkin saya terpaksa utk membayar 2x ganda bagi mendapatkan rumah idaman di masa hadapan.

kan best kalau FAMA mahu bagi scholarship utk biaya misi sambung belajar saya! atau pun company saya bekerja ini mahu sponsor misi itu juga.. alangkah indahnya duniaaaaa.


ok sambung kerja.

0 tukang karut:

Template by:
Free Blog Templates