Sunday, February 7, 2010

Dan buih-buih dilautan

aku mmg outspoken dalam byk perkara, tapi dlm sesetengah perkara aku lebih gemar mendiamkan diri.
perahsia atau pemalu? aku fikir, lebih lebih tepat dikategorikan sebagai private person.
semuanya bermula disini.
mungkin salah aku juga sebab tak hati2.
tapi sekarang aku rimas.
bagaikan ada mata yang mencerlung, mcm ada bayang2 yg mengekori langkah aku.
kalau aku boleh hentikan,
kalau aku boleh cantumkan.
mcm teka silangkata yg tak pernah aku cuba untuk selesaikan.
bukan sebab aku tak minat, tapi sebab aku tak suka.
mungkin aku tak cukup bijak.
tapi pembayang kata yg kamu beri seolah mencari jawapan antara salah satu buih-buih dilautan itu.

nota kaki: sejak kebelakangan ini, terasa seperti berjalan di pantai yg berpasir. saat aku menoleh kebelakang, terlihatkan kesan2 itu mengekori jejakku. dan aku rimas!

6 tukang karut:

Epul said...

may be the answer that ur looking for is just right in front of u. maybe u already have the answer but u refuse to admit it. there are just so many possiblities my dear..

~salwaredzuan~ said...

epul,
i need to know the answer. i dont want to guess the answer.as simple as tht

Nini Jamal said...

gud luck n all the best 4 u..solat istikharah byk2 yer....=)

~salwaredzuan~ said...

masni,
kau ni suka salah t afsir laa..kau baca kitab tafsir mana satu ni beb

gO mi NaM said...

owh..mcm tu..tumpang bace ye..

~salwaredzuan~ said...

bakal graduate,
takpe..blh je tumpang baca..freeeee

Template by:
Free Blog Templates