Tuesday, February 9, 2010

The battle of the 2 MBs

The bench ruled that the vote of no confidence could be determined by other means than by the Perak Assembly - the STAR online, 9 February 2010.

aku kata:
lepas ni boleh la rakyat jelata perak darul redzuan ridzuan pakat sign petition ramai2. dlm petition tu, bg tau yg mereka tak kondifen dgn Dr. Zambry. Tak payah tunggu Perak Assembly, buang masa sahaja kan? .... eh, ini bukan aku kata, mahkamah persekutuan yg kata boleh tau!



4 tukang karut:

Anonymous said...

kak cik, yang melantik mb bukan rakyat...kuasa Sultan...bacalah undang-undang tubuh kerajaaan negeri...

~salwaredzuan~ said...

anon,
saya tak kata psl kuasa melantik mb. saya kata ttg vote of no confidence!

Anonymous said...

Maka tok kadi pun sudah kerat kes. Pertingkaian antara Mamak Riee dengan Taukey Gar. Siapa yang berhak ke atas tapak bazar pasar tani. Dari pungut duit parking hingga kutip sewa tapak. Dari jaga trafik hingga bersih sampah. Dari baiki paip hingga jaga bil letrik. Termasuklah dewan orang ramai (Dor) di tengah-tengah bazar pasar tani. Juga pejabat urus-mengurus bazar pasar tani.

Krisis pasar tani mula bila geng Taukey Gar berpaling tadah. Oh tidak, mula-mula pekerja Bangla dulu lari dari Restoran Majuu Mamak Riee untuk kerja dengan Taukey Gar di bazar pasar tani. Lepas itu, barulah tiga orang kanan Taukey Gar hilang dan muncul di Restoran Majuu Mamak Riee, beri sokongan padu pada Mamak Riee.

Kecoh pun tercetus. Taukey Gar sudah hilang sokongan. Kalau dalam Dor, Taukey Gar boleh tumbang. Taukey Gar cuba bubar Dor tetapi gagal. Mamak Riee angkut satu gerombolan pekerjanya dari Restoran Majuu Mamak Riee bersama-sama tiga pekerja baru itu. Mamak Riee berjaya tubuh jawatankuasanya, termasuk tiga orang yang dulunya orang kanan Taukey Gar.

Dipendekkan cerita, krisis bazar pasar tani terheret ke depan tok kadi. Untuk putuskan siapa sebenarnya Mengepalai Bazar (MB). Keputusan tok kadi yang terbaru: Mamak Riee sah MB. Undi tidak percaya tidak semestinya dalam Dor. Kalau buat di Restoran Majuu Mamak Riee pun, undi tidak percaya sah juga.

Hip hip horeey! Orang Mamak Riee senang hati. Orang Taukey Gar makan hati.

Tiba-tiba ada seorang budak dengan tag nama Nadim, menjerit: Saya mahu buat undi tidak percaya. Siapa sokong, angkat tangan!!!

Bukankah undi tidak percaya itu sah dibuat di mana-mana?!

Sumber: Nazmi Yaakob

~salwaredzuan~ said...

anon,
indeed, so true

Template by:
Free Blog Templates