Thursday, August 20, 2009


aku tinggi. juga suka pakai kasut tumit tinggi ke kantor. jika ke nz atau jamban, aku selesa pakai tat seng sahaja! alkisahnya, sedang aku menyusun kasut di rak pulang dari kantor...aku terperasan satu persamaan diantara kesemua kasut2 tumit tinggi aku.. di bahagian tumit adelah bercalar!

aku belek2 dan aku terdiam sambil berfikir sejenak... makhluk perosak mana yg sudah menoreh2 kasut aku ini? lalu aku teringat... tidak semewah waktu practice dahulu.. aku kini terpaksa membayar parking ku sendiri. company tak sediakan parking untuk exec cabuk macam aku.. hanya manager yg diberikan privilege sedemikian.. dan aku akan pastikan satu hari nanti.. aku akan dapat semula privilege tersebut.

akibat terpaksa membayar parking sendiri, aku pilih tempat yg tak berbumbung...tempat parking yang tidak diturap dengan tar.. kadang2 ade batu2 kerikil..ade yg besar, ade yang kecik!... yessss akhirnya.. setelah dikaji2, itu lah penyebab kasut2 aku bercalar2 bagai ditoreh makhluk halus dibahagian tumit yang 2 inci tingginya...

kasihan kasut2 ku.. (sambil menggeleng2kan kepala) ... dalam hati, aku terpikir, mahu beli kasut baru lagikah... atau beli shj monthly pas.. otak ligat memikir..anggaran sepasang kasut baru sama sahaja dengan harga yang perlu aku tambah untuk beli monthly pass tu..

kasut baru setiap bulan? atau bayar pas bulanan untuk parking? leceh laa pulak nak kena beli charles n keithkasut baru setiap bulan... ermmmmmm tapi dalam hal sebegini, aku rela dilecehkan..hahahhaha (gelak keji sambil menghantar pemergian makhluk bertanduk itu ke sebuah bilik kurungan bawah tanah selama satu bulan)

5 tukang karut:

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

hey babe...

Mr.Doc & I wish U & Family Salam Ramadhan Al-Mubarak...

semoga Ramadhan kali ini memberi seribu keberkatan :D

Seorang Bukan Sasterawan said...

beli sahaja pas bulanan parkir itu, selepas itu barulah dibelikan kasut baru..nescaya tumitnya tidak akan tercalar lagi..
p/s:selamat berpuasa..

~salwaredzuan~ said...

verde,
selamat berpuasa juga.selamat berblink2 projek raya bebas h1n1 yerr..heheheh

hadi,
kalau nk byr monthly pass, tak boleh bli kasut br setiap bulan..rugi wooooooooo

GreenApple said...

ayuh la kita sama2 jadi pengguna setia pas bulanan itu.... :)

~salwaredzuan~ said...

greenapple,
arini aku masih bersavvy-ian

Template by:
Free Blog Templates