Tuesday, June 2, 2009

KOSONG



hidup ibarat putaran roda?

hah..ye lah tu..kdg2 kat atas, kdg2 kat bawah.kenapa tak kata hidup ibarat landasan keretapi?lurus sjerr, no bengkok2.arghh..aku adalah tensi okeh..okeh skang baru pukul 9.36am. bukan aku takdo kijer nk buat kat opis.in fact, melambaks gak laa..tp ade hari2 dalam setahun tu mmg aku rasa aku tak mo kijer.ntah ape aku merapu pepagi nih.tapi aku adalah sangat busan pagi ini.mau ngadap file2 yg dpn mata, bawah lantai, atas rak tu smua aku takde mood!!

tadi aku amek masa lebih kurang 2 minit.dalam 2 minit tu aku dh ber pk..ape faktor yg buat aku jd sgt takde mood dan x bersemangat arini?aku bgn pagi mcm biasa.tgk alarm hp aku berbunyi, pastu snooze blk...lagi 5 minit dia bunyi blk..aku snooze lg..3rd time dia bunyi..br aku bgn..pastu adalah terhegeh2 tgk baju ape aku nk pakai.cr tudung yg matching..pergi iron kejap..kdg2 bila dh iron bj tu, tetiba aku terasa aku adalah tak cun memakai baju itu. tp pg ni aku adalah sgt selebet.aku main capai je mana2 bj yg aku nmpk.iron2 sket.pastu g mandi.muka pon tak touch up p kje...so aku isytiharkan (mcm ni ke ejaan dia?) hari ni adalah HARI SELEBET SEDUNIA RAIDAH SALWA.

aku smp opis td tak lah lewat.awal pon tak.tp aku adalah tepat pd masanyer..okeh..stop jap nk tarik nafas..

bodoh laa airmata nih..apsal lak aku nk nangis tak tentu psl nih.okeh..bukan aku nangis..tp air air cond terkena kat muka aku plak..gila punya opis.adakah opis ini yg membuatkan aku sedeh n takde mood?maka haruskah aku marah kan air cond tu yg mencetuskan mood emo aku pagi neh?

emo kah aku? kalau aku emo, salahke aku nk emo? klu aku ni robot lain ceta lah...agak2 kalau aku jd robot, adakah aku akan jd robot yg emo? ataupon sekadar kuceng robot yg ceria peneman si nobita? kalo korg jenis yg ske layan ceta doraemon, sure korg pnah tgk ade satu episode ni doremon mcm emo je..eh bukan satu episode, in fact bnyk kali je doremon ni emo..kdg2 dia sedih psl dorayaki dia..kdg2 dia emo sbb nobita tak hargai segala usaha dia nk tlg nobita jd org yg berguna..so, sedangkan kuceng robot ppon leh emo..apatah lagi aku ni..yang dilahirkan ade nyawa, ade akal fikiran..nafsu, hati, jantung, buah pinggang segala bagai?so aku simpulkan dlm satu simpulan bahasa (ke peribahase ?) ..sedangkan kuceng robot pon boleh emo, inikan pula raidah salwa

nak kata jiwa aku kacau..takde benda or sape yg tgh mengacau or membuat onar..cumanye aku rasa ...ntah..rase apo pon aku tak tau nk describe mcm mane..happy?bukan... marah?bukan.. kuciwa?bukan.. sedih?..bukan juga.. bahgie?bukan sekarang.... jd ape yer? ade kah tiada rasa ini boleh dikategori kan sebagai emo?

takde rase?nk kata kosong tu, bukan laa kosong. tp aku still lagi tak leh detect ape aku rase skang.. cuma aku rase aku nk blk rumah and duduk sorg2 dlm bilik aku.. kunci pintu bilik, off my hp and just lie in my comfort bed all day..pastu dgr bunyi air terjun...over!mana plak dtg airterjun kat umah aku tu..im not really tht kinda prvt person..i do share my things, my stories n probs with my gud frens.. tp just for today...aku nk avoid smua org.heh..nk avoid org, tp p blog out kat sini.adalah sgt hampesh okeh

adekah bermaksud bahawa aku perlu tukar angin? atau makan angin? atau ambil angin kat luar sekejap? kalau aku g amek angin, agak2 korang ade ke angin sepoi2 bahase kat jln yap kwan seng nih?atau aku perlu kan satu per-shopping-an yg sedang2 sahaja? adekah aku perlu tukar kerja? erkk angin tukar kerja aku dh datang ke? agak2, kalau aku quit practice.. then terus tukar bidang..get a new job yg takde ape2 kaitan ngn law..adekah aku akan bahgie?

agak2 kalau aku nk tukar bidang, kerja ape yg seswai?
1. doktor
konpem tak layak.kalau nk pon harus laa aku g amek spm, blaja biology segala bagai tu

2. engineer
add math aku pon dapat 8 time spm dulu

3. chef
agak menarik..tp nnt aku lak yg mkn pe yg aku msk

4. model
huh..kem salam! muka mcm pagar ruyung ada ati mau jd model..klu catwalk kat runway sure pentas roboh

5. writer
aku suka membca tp x suka menulis

6.librarian
menarik jugak

7.pilot
x layak lagi..kna amek lesen sgl bagai.lesen keta aku ader ler..ngn lesen guaman.agak2 leh bwk tak kapal terbang tu?

8.pelukis
lukisan aku dulu kini dan selamanya mcm lukisan budak darjah 2.tgn aku ni mmg tak berseni langsung

9.penyayi
sore aku stock yg pitching ke laut

10.pemandu pelancong
i likeeeeeeeeeeeeeee...ade tak memana agency nk pakai pemandu pelancong? arini gak aku apply

11.wartawan perang
menarik nih..sgt mencabar minda dan mental..kat mana mau apply?

12.perdana menteri
huh..yg ni ade kaitan dgn law gak..nk jd pm ni, at least kna tau basic2 psl law.. klu jd pm yg tak tau undang2, kang buat parah je kna gelak bodoh.. (aku tak memaksudkan sesapa..ini adalah kenyataan am)

13.tukang cat
aku tak ske..ade kaitan ngn seni2 ni..memandangkan tgn aku tak berseni

14.wedding planner
hah..yg ni aku agak soka.tp part yg tak best..sure nnt org akan tny, napa sang wedding planner ni masih single?arghhh kensel laa kje nih

15.polis
heh..yg ni pon kna gak ada kaitan ngn law..reject!

16.cikgu
ermmm..boleh ke aku tahan ngn perangai budak?dulu aku pnah laa jd tutor kat uia..tp itu ngajo budak2 dh akil baligh..lain skit diorg nih..lebih gatai matang dr budak2 skolah

17.akauntan
ni gila meroyan nama dia okeh! dh sah2 aku zaman skolah dulu keje dok meniru farina or joko je bila part homework akaun

18.secretary
erkk..nk manage kerja org..aku pon tunggang langgang org nye..boleh kah?

19.penyambut tetamu
setahu aku, kna rajin snyum sokmo..camne kalu emo aku..or hari selebet aku dtg lagik?takleh jd nih..rejek laa

20. pemikir
ye..pekerjaan ini membolehkan aku berfikir dan terus berfikir apa yang aku patut lakukan dlm hidup ini.

dalam 20 job yg aku list kan kat atas nih..yg plg aku bkenan adalah pemandu pelancong...aku ske.aku rase pemandu pelancong seswai ngn jiwa aku.kalau aku jd pemandu pelancoing, mesti aku dh tak rase kosong.kalau aku g kje selebet , aku leh je kata kat pelancon2 tu yg mmg org msia pakai selebet. kalau aku emo, mesti aku jd happy dpt jln2 ngn pelancong..sbb jalan2 tgk pemandangan dan orang ramai adalah gumbire...

cepatlah 2 jun 2009 berlalu..cepatlah hari ceria tiba.. cepatlah pulang ke rumah hari ni..sekian sahaja..sehingga ke saat ini, aku still tak leh figure out ape yg membuatkan aku rase kosong hari ni..perhaps, nothing's actually wrong with me today..nothing at all.. maybe, i just got up on the wrong side of the bad today..the gud thing is, im not yelling at anyone today..erkkk..yelling is soooo not me okeh!!

nota kaki:
alu letak bwh tag jiwa kacau je sbb aku mls nk pelbagaikan sgt tag aku..walopon jiwa aku tak kaco sbenanye..ape2 lah labu..asalkan ko bahgie

5 tukang karut:

Nini Jamal said...

ape kes? jgn riuh2..jom bersuka ria! (nini is available all the time...) huhu

GreenApple said...

relax babe... everythig will be ok~

~salwaredzuan~ said...

nini,
ko lah ratu hatiku..tp aku agak bz ini mgu

eba,
tenkiu..arini gue sudah okeh

Anonymous said...

first time aku dengar menitis air mata sebab airkond. hahaha.

-akula anon min-

~salwaredzuan~ said...

aircond kat opis aku berproblem laa beb..dia keluarkan sejenis gas pemedih mata yg boleh membuatkan org menangis

Template by:
Free Blog Templates