Friday, June 19, 2009

lingkaran hitam bawah mata

dh pukul 1.20 nih.tapi mata aku cam tak ngantuk.smlm aku tdo kul 5pagi. bukan smlm je..sepanjang minggu ni aku tdo kul 5 pagi.aku pon tak tau ape aku buat.kadang2 aku buat kerja. aku suke buat research mlm2. sbb aku aku rasa mlm yg sepi dgn bunyi cengkerik kat luar tu, buat aku lagi hype nak cari kes..tapi yg ajaib nye, kat opis mahupon court aku tak sengguk la aplak.apekah kak saras (tea lady kat opis) dh campurkan jamu xyz dalam minuman aku?esok aku akan cuba tny dia.

tadi aku jumpa mama.tiba2 aku rindu mak aku.nak p tgk gambo mak aku sat (ahaha gila poyo drama queen sorang nih).aku tepon mak aku hari2.ujung minggu pon aku blk ulu yam jumpa mak aku.tadi pon aku dh jumpa mak aku.tp knapa tetiba aku rindu mak aku nih? adekah aku manja?atau aku poyo yg lebih tepat? yg sebnanye, aku kurang spend time ngn mak aku. mase kecik2 dari lahir pon nenek aku yg jaga. bila umur 7 smp 12 tahun br aku betul2 dok dengan mak aku dlm erti kata sebenar. bila masuk sekolah menengah, aku dok hostel kat kajang plak.blk umah sebulan sekali je.5 tahun aku kena dera.terseksa jiwa raga aku dok situ.. lps spm, aku dok umah 6 bulan.pastu uia dah sebok pgl aku masok matric kat pj.tak odk umah lagi aku jawabnye.abis je matric, aku masok main campus kat gombak.4 tahun gak laa..tu pon aku dok kolej. aku still gak mencari peluang utk dudk ngn mak aku dlm erti kata sebenar. aku pk, sure dah grad, bila keje aku leh dok ngn mak.tapi sangkaan aku meleset sama sekali. masa kau 3rd year, mak aku pencen. so parents aku g pindah kat ulu yam.kata mak aku, abah ngn mama nk rumah yg boleh berkebun. punah impian aku lagi sekali.. mungkin sebab tu aku rindu mak aku malam nih.

aku tak leh dok ulu yam sebab agak jauh nk g kje kt kl.walopon jarak ulu yam ngn gombak ni 30km je, tp route nk blk sana tu gilly n takde lampu jalan. agak bahaya untuk seorang gadis lemah lembut mcm aku ni nak drv blk umah mlm2. memandangkan kerjaya aku ni tidak memungkinkan aku pulang kerumah seawal jam 5ptg, makanya haruslah aku stay kat umah lama kitorang kat gombak. sebnanye aku nk nyatakan disini, antara sbb lain knapa aku nk dok ngn mak aku adalah, supaya aku boleh bangun awal g keje.tak perlulah pagi2 aku dah buat senaman kuak lentang tatkala alarm bunyik sbb asyik terkejar2 nk ke ofis hari2. kalau duduk dgn mak, mak aku boleh kejut.hahahaha. dan mak aku selalu bising sebab kena talipon aku setiap pukul 6pg kejut bgn solat subuh.nasib baik ade teknologi hp ni.kalau tak, subuh dinasor le jwbnye.aku mmg liat nk bangun.tp once aku dah bangun, aku tak rase ngantuk lagi.

berbalik pada kenapa aku asik tdo lambat this week.sebnanye aku rasa aku terlalu bnyk fikir. fikir masalah orang (maksud aku orang tu adelah client aku). setiap hari asik terfikir mcm mana cara nya yg terbaik utk selsesaikan masalah si polan bin si polan. atau pon sipolan a/l sipolan. kemudian fikir masalah aku jugak. masalah utama aku sekarang adalah.. aku kerap terfikir sampai bila aku nak kena fikirkan masalah orang nih? ye lah kan..legal action in court will have no ending. litigants are filing their application everyday. we cant deny the right of the litigants to seek legal remedy in court.. oleh yang demikian, aku kadang2 memikir bahawa litigant ini sangat kejam dan selfish. tak pernah kah mereka terfikir yang pergaduhan mereka di mahkamah telah menyesakkan otak dan fikiran aku utk mencari jalan penyelesaian bagi mereka.. tapi aku kadang2 terlupa utk berfikir yang aku dibayar untuk berfikir tentang caranya menyelesaikan problem mereka... mungkin kerana terlalu banyak berfikir, aku tak terpikir tugas dan tanggungjawab aku sebenar terhadap anak guam.

pagi tadi, sedang aku make up light2 menggunakan bedak nyonya RM2.50 sebelum ke mahkamah, aku terperasan dibawah mata aku terapat lingkaran hitam yg heavy2. aku agak terkejut pada mulanya. tapi kemudian aku buat2 cool sahaja. aku berfikir sejenak.. macam mana bawah mata aku yang suci dari terkena lingkaran hitam selama ini, boleh dihinggapi dengan wabak lingkaran hitam ini dalam sekelip mata. setelah berfikir secara mendalam,.. owh yaa... baru aku dapat jawapan nya. lingkaran hitam bawah mata ini terhasil akibat perbuatan aku yang tidak henti2 berfikir hingga ke jam 5 pagi.


4 tukang karut:

Nini Jamal said...

nnti bedak nyonya ko dah abeh, kite g beli kat klcc same2 eh? =p

PixiePwincess said...

Pakailah Garnier Light EYE roll on. muahahha. btw, aku baru prasan, url blog kau ni dekat nak sama cm manohara. mesti ada org gugel2 dan tersampai sini kan. hahaaha

Shin Chan Comel said...

wah, laratnye mata awk ek tahan2 tdo.cuba minum milo pekat panas kalo nk snang tdo..tue pun kalo nk cuba la...muahahaha:p

~salwaredzuan~ said...

nini,
nnt teman aku g klcc mau cr bedak nyonya..kedak apek tu ade lagi ke kat klcc?alaa yg ko bli ubat julap masa perot ko sakit tu

pixie,
takpe..lepas ni mlm aku akan bertamu mimpi nan endah2 shj.say no to lingkaran apa2 warna jua bawah mata

kerol,
bukan tahan mata nk tdo.tp mmg tak bleh tdo.dh pusing 360 darjah kuak kupu2 pon mata ni degil gak

Template by:
Free Blog Templates