Thursday, June 11, 2009

pandai atau tunjuk pandai?

ade org tulis kat komen kat facebook,

"the Islam that PAS promotes is a contortion of the Prophet Muhammads teachings and can confuse and create a danger to the akidah of Muslim fundamentalists like me. I would like to call for the banning of PAS name and have it instead be named PARTI EKSTREMIS SEMALAYSIA SAHAJA or PISS"

oklah, secara simple, ajaran islam parti mana yang harus aku pilih kalau bukan PAS? ajaran islam DAP? MCA? MIC? atau PBS? mintak mahap laa aku tak mention ajaran islam UMNO sebab UMNO adalah sebuah perti yang mempromote kaum melayu..nama pon UMNO, united malays national organization. dulu aku ade sorang teman lelaki (wahhh nak muntah okeh sebut teman lelaki..skema cam gaban). ex bf aku nih cina masuk islam. dia teringin nak masuk UMNO tapi umno untuk melayu sahaja. jadi dia masuk lah PAS, sebab katanya PAS adalah untuk muslim. melainkan kalau one fine day umno itu ditukar nama jadi united muslims national organization, maka boleh lah ex bf aku join umno dengan hati girangnya.

owh yaa..aku tak pernah tahu pulak umat islam ni ada kelompok2 nya. seperti yang dinyatakan oleh penulis komen facebook diatas, beliau adalah muslim fundamentalist..aku nak berfikir sejenak, adakah aku muslim extremist? atau adakah aku muslim liberalist? atau mungkin jua aku muslim capitalist? entah laaa..pening juga aku dibuatnya..yang aku pasti, bila disoal dalam kubur nanti, aku hanya mahu jawab bahawa aku adalah muslim yang percaya bahawa Allah adalah tuhan aku. agama aku adalah ISLAM ..tanpa memandai-mandai menokok tambah islam fundamentalis, capitalist, extremist, liberalist mahupun communist..

seperkara lagi, aku masih kurang faham (ataupun penulis komen tersebut yang tidak paham).. jika UMNO memperjuangkan nasib kaum lelayu, MIC perjuangkan nasib kaum India dan MCA perjuangkan kaum cinna di tanah airku yang terchenta ini.. maka adakah salah jika PAS perjuangkan agama Islam? atau adakah PAS memperjuangkan ajaran Islam PAS? tak samakah islam yang diperjuangkan oleh PAS dengan ISlam yang dianuti oleh aku, kamu dan dia selama ini?

owhhh tidakkkkk...jika PAS ada ajaran islam nya tersendiri, maka haruslah satu lagi episode ayah pin timbul... sekejap aku nk pikir..PAS ni dari tahun 1960-an lagik...kalau lah PAS ni mempunyai ajaran ISlam yang tersendiri ala2 ayah pin tu, apsal nik aziz tak kena tangkap macam ayah pin.. mungkin kerajaan langit ayah pin tak segagah kerajaan bulan nik aziz..kuikuikuikui

ayah pin dan gambar kerajaan langitnya.....tinggal kenangan...chewahh pepandai lak aku nak jiwang2 ngn gamba ayah pin nih.. aku cuba cari gambar kerajaan bulan..tapiii ini hasil yang aku berjaya rembat(pic cilok from greenboc.blogspot.com)
aku pon tatau ape kekdah nye sampai aku boleh rembat gambar ni bile aku google image for kerajaan bulan


sekian sahaja tazkirah pendek aku pada hari ini.
renung-renungkan dan selamat beramal..

3 tukang karut:

o said...

bile mase plak aku luluskan lesen judi???

den said...

ko ni kalo xtau psl politik jgn ckp....UMNO mmg base on melayu. ko tu melayu jgk kn, n melayu malaysia ni mmg la islam. UMNO ditubuhkn untuk kemerdekaan, untuk ISLAM. sbb melayu itu islam.bknnya perkauman.tp syg UMNO pn ada tersimpang jgk, rasuah sume.dalam pas pulak base nya islam, tapi asobiyyah. ko dok la kelantan kalo ko nk tau..sbb aku org kelantan.pastu ko tgk la kat s'ngor, skrg PR dh perintah. berapa biji kedai arak dh diaorg tutup, kedai toto mana dh diaorg ttp. ko ckp lebat je, mcm haram..

den said...

haha...nk kena approve dulu ke?

Template by:
Free Blog Templates